Sunday, April 10, 2011

Kuala Bundle Shop

Kuala.....
Aku nak cite ckit pasal kuala.....
Kuala nie nama 1 kawasan perkampugan yg terletak di pekan rengit daerah batu pahat johor....
keadaan kamp macam kamp org len jgk, bila sebut je kampung mesti kita akn terbayang jln kecik umh kayu pokok yg menhijau suasana aman tenang dan bila je sebut kuala mesti terbayng kuala sungai bukn mcm kuala lumpur sungai pun dah jd longkang tercemar dgn sampah sarap n sampah masyarakat.
Penduduk kuala nie aku rasa majoriti nya peniaga korang boleh byngkn hampir 2kilometer (aku rasa la aku x ukur pun main agk2 je) kedai bundle, bukan bundle baju kasut mcm yg korang slalu p tue nie bundle barang2 electrik, set kayu jati dan boleh dikatakan bundle brang2 yg korang ada dlm umah dr pintu depan sampai pintu dapur dr master bedroom smpai bilik ank korang dr yg tua smpai yg muda semua peralatan n keperluan tersedia di situ untuk dibeli oleh korang yg bwk keta besar2 van atau lori klau g dgn keta mcm aku nie just boleh beli set home teater je lah len xleh r xmuat bonet org ckp hahahaha......
klau melalui PLUS highway boleh kuar ikut pagoh or air hitam tp aku kuar pagoh g mkn nasi briyani gam batu pahat dulu pastu baru g kuala melalui parit pak karjo n terus ke rengit.
sampai je dkt sana kita org jln2 dulu survey harga then mkn lagi, mkn soto dkt milo sebelah shell renggit memang terbaik dr jawa r. korang xdpt nak rasa soto mcm tue dkt tmpt len hahahaha....

Kenangan bersama along2 batu pahat n along rengit

  susunan mesin basuh fully auto n peti sejuk yg akn korang rasa menyesal xbeli hahahahahaha


 kawan aku ahmad tgh mengira berbenlajaan akibat terikut nafsu untuk membeli 43 inchie tv
klau stroller dkt lavilion mencecah ratusan ringgit tp disini mencecah puluhan ringgit je

                                           Ahmad n along batu pahat








inilah suasana keadaan disana (gmbr2 nie baru 1/10 dr jumlh kedai disana)

otw balik p pekena mee racun dkt pencawang plak pegh memang tertarik n menarik tp syng kdai tue tutup plak ari ahad so xdpt le aku nak crite kesedapan mee racun yg menjadi bualan org. tp aku harap next time klau korang nak g sana stanby duit bnyk2 sbb sana xtrima crdt kard or duit plastik dan bawak lah kenderaan sebesar yg boleh dgn penumpang paling sedikit klau tidak korang akn menyesal................


nie barang2 yg kitaorg beli xmhal pun dlm rmxxxx je hahahahaha harga sebenar terpaksa dirahsiakan kerana untuk keselamatan pembeli dr dimaki hamun oleh kwn2 yg xpg sana hahahahahahaha

toshiba 43 inchie tv complete dgn home teater speaker bunyi memang terbaik r.....

No comments:

Post a Comment